Assistansbolag Categories: Visas i bildspel och Assistansanordnare
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556881-6283, Etableringsår: 2012 Kunder och assistenter två kunder och 15 assistenter. Administrativ personal två personal, ingen därav som behöver personlig assistans. Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 12 veckor Kooperativ eller företag Anordnaren är ett företag. Anordnaren kan ta kunder i Hela Sverige Kontor finns i följande län Stockholms län Assistentpool Det finns assistentpool för vikarier. Rekrytering - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Arbetsledning Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Garantiperson Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill. Kollektivavtal Vårdföretagarna/Almega-Kommunal Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta? “Nej” Timlön Timlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Vårdföretagarna/Almega-Kommunal är 113:66 kr/tim - Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Assistansomkostnader 4:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning. - Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader Assistansmedel kan sparas i ett år.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- redovisning av hur kundens assistansersättning använts
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Vissa sociala aktiviteter erbjuds.
Vad ingår ej? - juridisk rådgivning
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord Alla människor har rätt till ett bra liv, oavsett funktionsnedsättning!
Att vara beroende av andra för att kunna leva ett självständigt liv med goda levnadsvillkor är tufft. Det vet vi. Det är därför vi inom Funkisgruppens Personliga assistanser har fokus på valfrihet och medbestämmande: så att du så långt som möjligt får det som du vill och att dina förutsättningar blir de bästa möjliga. Som kund hos oss är du alltid i fokus och har stort inflytande i din egen assistans.
Oavsett om du är barn eller vuxen eller var någonstans i landet du bor har du som assistanskund hos oss alltid en personlig koordinator på kontoret som ansvarar för att hela assistansen fungerar på ett tillfredställande sätt. Vi är stolta över hur flexibelt vi arbetar i alla led för att du och dina behov ska kunna stå i centrum!
Dessutom har du en samordnare på plats i din assistansgrupp som ytterligare garant för att alla dina behov likväl som lagstadgade krav på din assistans uppfylls. Vår erfarenhet är att detta dessutom avlastar våra kunders anhöriga/nätverk, som många gånger får ta ett alltför stort ansvar för att assistansen ska fungera.
Tjänster för egna arbetsgivare? Ja
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren I vissa fall.
Bli kund Bli kund – länk till hemsida Sök jobb som assistent Sök jobb som assistent – länk till hemsida. System för tidrapportering och schemaläggning Aiai Ej angiven information - varken medellön eller minimilön till assistenter
- översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparensindex (0-100) 63 av 100 Källa och senaste uppdatering: Emma Lindberg, 2019-05-06 Mer om Funkisgruppen AB i Solna
I Solna finns Funkisgruppen AB på Korta gatan 7 och är taggat under Assistansbolag.
Ge gärna ert omdöme på Funkisgruppen AB eller någon av de andra Assistansbolag du testar.
Assistansbolag i närheten
test -
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556509-2482, Etableringsår: 1994Kunder och assistenter1000 kunder och 4000 assistenter.Administrativ personal175 personal, tio därav som behöver personlig assistans.Bindnings- och uppsägningstidenbindningstid 8 veckor, uppsägningstid 8 veckorKooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.Anordnaren kan ta kunder iHela SverigeKontor finns i följande länNorrbottens län, Västerbottens län, Jämtlands län, Västernorrlands län, Gävleborgs län, Dalarnas län, Västmanlands län, Örebro län, Värmlands län, Västra Götalands län, Hallands län, Skåne län, Blekinge län, Gotlands län, Kalmar län, Kronobergs län, Jönköpings län, Östergötlands län, Södermanlands län, Uppsala län, Stockholms länRekrytering Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans. Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen. Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter. ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifterGarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-KommunalBetalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?“Ja, vid akut sjukhusvistelse. Sker i enlighet med kollektivavtal.”Timlön Timlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Vårdföretagarna/Almega-Kommunal är 113:66 kr/tim Anordnaren tillämpar individuell lönesättning. Assistansomkostnader2:00 kr/tim – 6:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning. Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand. Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren. Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnaderFrösunda utgår alltid från kundens behov och gällande regelverk. Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldigFöljande tjänster ingår i anordnarens assistans hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan juridisk rådgivning rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor bredvidgående för nya assistenter utbildningar till assistenter och arbetsledare handledning till assistenter friskvård till assistenter personalannonsering Tillgänglighet dygnet runt via ditt assistansteam– Central Bemanningsfunktion som ansvarar för vakanshantering och krisärenden på kvällar, nätter och helger.- Rekryteringsspecialist – vars huvuduppgift är att se till att det alltid finns tillgängliga assistenter med olika kompetensprofiler, i vår stora assistentbank – Frösundaakademin – vår webbaserad utbildningsplattform som erbjuder relevanta utbildningar för dina assistenter. – Lokala kundaktiviteter – “IT för kund” – Möjlighet att köpa fler assistanstimmar Vad ingår ej? arbetsledar- och vidareutbildning för kunden redovisning av hur kundens assistansersättning använts Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordFRÖSUNDA OMSORG – ETT STORT OCH STABILT FÖRETAG Vi har 8 500 medarbetare spridda över hela Sverige. Vi finns inom personlig assistans, äldreomsorg, funktionsnedsättning samt individ och familj. DU BESTÄMMER Att behöva personlig assistans för att klara vardagen, innebär ofta en kamp om hur du vill leva ditt liv. Många upplever i sin vardag att någon annan försöker bestämma över dem. Makten över ens eget liv försvinner med funktionsnedsättningen och man blir inte sedd för den man är. Det tycker inte vi är okej. Vi kommer inte att lägga oss i eller försöka styra dig. På Frösunda Omsorg ger vi dig kontroll över din vardag. Här får du inte bara välja, utan också bestämma. Fika när du vill, inte när det passar oss. Rök om du vill röka, ät vad du vill äta, gör det du vill göra. Vi har aldrig rätt att bestämma över dig eller väga in personliga åsikter. Ditt liv, dina beslut. Vi låter den personliga assistansen vara just personlig. Här bestämmer du! KUNDENS FOKUS För att våra kunder ska kunna bestämma hur de ska leva sina liv är det avgörande att vi vet vad de vill. Den kunskapen får vi genom ett omfattande arbete med social dokumentation och uppföljningar. Och istället för att ha fokus på kunden utgår vi från kundens fokus – alltså vad som är viktigt för dig som kund. Det är vad skiljer oss från mängden och är grunden för kvaliteten i vår omsorg. På Frösunda har vi frågat våra kunder vad de anser är viktigast gällande assistansen, och därefter har vi anpassat vårt sätt att jobba. Det är därför ingen slump att vi
No Records Found
Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Google Map Not Loaded
Sorry, unable to load Google Maps API.
-